DIGITALE TRANSFORMATIE  & DATA STRATEGIE

Digitale transformatie is een overgang naar een andere manier van organiseren. Het fundament hiervan is een digitaal platform voor geïntegreerde data en processen.

We leven in een digitale wereld. Internet, smartphones en social-media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving, en AI, Blockchain en IoT worden toegepast in het bedrijfsleven. Maar hoe gaat u als onderneming daarmee om. Ziet u nieuwe kansen? Of kunt u de mogelijkheden die er zijn niet matchen en weet u niet hoe u verder moet?

Mensen, processen en technologie vormen samen het fundament van duurzame transformaties voor ondernemingen. Als een centraal element van uw digitale transformatie zijn daarom ook overkoepelend alle drie deze pijlers van belang voor uw datastrategie. Bent u al begonnen met uw roadmap? Zo ja, dan zal data een groot onderdeel van deze roadmap uitmaken. We haken graag aan, want datamanagement is onze expertise! Vanuit uw strategische doelstellingen gericht op processen, marktbenadering of productportfolio ontwerpen wij samen met u een passende organisatie, architectuur en infrastructuur voor datamanagement en data governance. Hierbij focussen wij onder andere op de volgende elementen:

  • Een sterke visie op datagebruik binnen uw organisatie.
  • Een sterke businesscase.
  • Leidende principes, waarden en managementperspectieven.
  • Goed doordachte doelstellingen voor alle belangrijke data assets en bronnen.
  • Het registreren van de juiste indicatoren om de voortgang en het succes van het project te monitoren.
  • Korte- en lange termijn programmadoelstellingen.
  • Toegepaste organisatorische rollen en verantwoordelijkheden.

Een duidelijke datastrategie vormt de basis voor:

  • Schaalbaarheid.

Een goede datastrategie betekent dat u minder data-gerelateerde wegversperringen zult tegenkomen wanneer u gaat opschalen. Het introduceren van nieuwe technologie verhelpt zelden een gebrek aan een onderliggende organisatorische voorzieningen.

  • Voorkomen van datasilo's.

Verouderde systeemlandschappen produceren datasilo's die de ontwikkeling van uw organisatie in de weg staan. Dit is een grote uitdaging voor veel organisaties en zonder een duidelijke strategie bijna onmogelijk te managen.

  • Cultuur.

Om een organisatie bijvoorbeeld klantgericht te laten opereren is een data-gestuurde cultuur noodzakelijk. Het ontwikkelen van deze cultuur gebeurt niet vanzelf, het heeft een plan nodig.

  • Personalisatie en targeting.

Als u uw klanten kent, kunt u ze beter van dienst zijn.

  • Multichannel ondersteuning.

Consumenten verwachten een naadloze gebruikerservaring. Gegevens onderbouwen de mogelijkheid om klanten te bedienen via alle kanalen die zij kiezen.

Een overwogen datastrategie stelt organisaties in staat om relevante content aan gebruikers en processen te leveren waar en wanneer ze die nodig hebben en maakt beter geïnformeerde zakelijke beslissingen mogelijk.

Wilt u meer weten over onze aanpak? We komen graag met u in contact!

andere services

Privacy Preference Center