Waar u ook kijkt – in de krant, in magazines of op het wereldwijde web – de artikelen over Big Data en Data Science vliegen u om de oren. Maar weet u eigenlijk precies wat deze begrippen inhouden? En vooral: wat ze kunnen betekenen voor uw bedrijf? Als het gaat om Big Data en Data Science hebben veel ondernemingen geen idee waar ze moeten beginnen en waarom ze überhaupt Big Data nodig zouden hebben voor hun business.
Datastrategie ontwikkelen: pure noodzaak
Feit is dat bedrijven tegenwoordig overspoeld worden met data. Veel ondernemingen weten echter niet goed wat ze met al die data aanmoeten. Of ze houden zich er wel al mee bezig, maar bevinden zich nog in een heel prille fase – meestal door te rapporteren op basis van historische data.
Maar de wereld van data verandert razendsnel. Volume, diversiteit en snelheid van data nemen iedere dag toe. Wilt u als bedrijf concurrerend blijven, dan is het dus noodzakelijk om een datastrategie te ontwikkelen en de waarheidsgetrouwheid van uw data tegen het licht te houden.
Proactief in plaats van reactief
Dankzij nieuwe technologieën kunnen historische, snelle (recente) en streaming data met elkaar worden gecombineerd om op basis daarvan toekomstvoorspellingen te doen. Dat maakt u als onderneming proactief in plaats van reactief. En daarmee kunt u niet alleen nieuwe inkomsten genereren, maar ook concurrerend blijven. Weten wat u met uw data kunt en moet doen, is dus essentieel!
Benieuwd hoe u het beste uit uw data kunt halen? Neem dan contact op met cimt, de data management-experts.